Oferty pracy – 5 porad, jak zwiększyć ich atrakcyjność
Biznes, finanse
Liczba ofert pracy w Polsce stale rośnie. Tylko w grudniu minionego roku rekrutujący opublikowali 250 tys. nowych ogłoszeń. To wzrost o 5% w porównaniu do grudnia 2021. Pracodawcy, którzy poszukują nowych talentów do swoich zespołów, muszą mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest zainteresowanie przyszłego pracownika swoją ofertą.
Poznaj personę współczesnego pracownika
Współczesny pracownik, czyli kto? To pytanie trzeba sobie zadać przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego.
Obecnie pracownicy za jedną z głównych życiowych wartości stawiają rozwój. Blisko 90% z nas jest otwarta na zdobywanie nowych kompetencji. Zatem z ich perspektywy możliwość pozyskiwania nowych umiejętności – zarówno typowo biznesowych, jak i miękkich – będzie stawiana o wiele wyżej niż stabilność i utrzymanie posady za wszelką cenę.
Zaoferuj coś więcej
Pakiety benefitów w większości firm są standardem, jednak poziom ich spersonalizowania i innowacyjności wciąż wymaga dopracowania.
Wśród najczęstszych oferowanych świadczeń pozapłacowych znajdują się: prywatna opieka medyczna (70%), karty sportowe (61%), szkolenia zawodowe (56%). Równoległą pozycję zajmują szkolenia językowe, których potencjał wciąż jest niedoceniany. Już na etapie rozmów kwalifikacyjnych 44% kandydatów pyta o taką możliwość, a ponad połowa robi to na późniejszym etapie pracy.
Focus na kompetencje językowe swoich pracowników to długofalowa inwestycja w firmę. 57% pracodawców dostrzega korelację pomiędzy znajomością języków wśród pracowników a wynikami osiąganymi przez firmę.
Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kursów, które odbywają się poprzez platformy online. Pozwala to zredukować koszty nawet o 90%
Podaj jak najwięcej szczegółów:
Dobrze skonstruowane, czyli czytelne, zawierające wszelkie szczegóły ogłoszenie jest jednym z kluczowych elementów employer-brandingu, który ma duży wpływ na postrzeganie pracodawcy jako rzetelnego i godnego zaufania.
Szczegółowa oferta pracy jest podstawą.
Gdy kandydat już na etapie czytania ogłoszenia spotka zbyt wiele niewiadomych, nie wzbudzi to jego zaufania.
Zbyt ogólna oferta znacząco obniży szanse na zatrudnienie idealnego kandydata. Poszukujący pracy szukają także... odpowiedzi. W ogłoszeniu powinny się znaleźć wszystkie niezbędne informacje – m.in. o wymaganiach, zakresie obowiązków, oferowanych benefitach, ale także oferowanym wynagrodzeniu, chociażby w formie widełek.
Zdywersyfikuj kanały dotarcia
Najwięcej ogłoszeń zamieszczanych jest na dedykowanych platformach w pełni poświęconych szukaniu pracy. Oferty warto również zamieścić na oficjalnych profilach firm w mediach społecznościowych. Nie tylko pozwala to na zwiększenie zasięgów, ale też na pozyskanie pracowników zaznajomionych z działalnością marki.
Zadbaj o kreatywną formę ogłoszenia
Era nudnych, szablonowych ofert o pracę już się zakończyła. Na rynku liczy się teraz nie tylko siła przekazu, ale także nietuzinkowa forma.
Warto zadbać o to, by już na etapie pierwszego kontaktu z marką, kandydat mógł odczuć, że to nieszablonowy pracodawca. Popularne są multimedialne ogłoszenia czy krótkie klipy zamieszczane w mediach społecznościowych.